جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
محصولات ارگانیک

محصولات ارگانیک چیست چه مزایا و معایبی دارد؟

محصولات ارگانیک محصولات طبیعی هستند که بدون دخالت در ژنتیک آنها کاملا طبیعی رشد می کنند.

در این مقاله می خواهیم به طور کلی به مفهوم واژه ارگانیک بپردازیم. و بگوییم محصولات ارگانیک چه محصولاتی هستند. و اینکه استفاده از این محصولات چه مزایا و معایبی دارد.

 

محصولات ارگانیک چیست؟

در پاسخ به سوال محصولات ارگانیک چیست می توان گفت که محصولاتی هستند که بدون دخالت دست بشر رشد می کنند. یعنی در مراحل تولید آنها از هیچ گونه مواد شیمیایی سموم دفع آفات گیاهی نظیر: علف هرز کش‌ها، قارچ‌ کش‌ها استفاده نمی شود. و در خاکی که فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت و رشد می‌کنند. همچنین اگر دام ها و مرغ و طیور به طور طبیعی پرورش یابند محصولات لبنی و گوشت آنها نیز جزء محصولات ارگانیک می باشند.

تفاوت محصولات ارگانیک و محصولات صنعتی

مزایای استفاده از محصولات ارگانیک

برای فهمیدن مزایای استفاده از محصولات ارگانیک چیست باید به این نکته توجه کنیم که با توجه به اینکه در کشاورزی ارگانیک از کود های شیمیایی استفاده نمی شود و به جای آن از کود های حیوانی و کود های گیاهی استفاده می شود. بنابراین محصولات ارگانیک از هر گونه آلودگی و سموم به دور می باشد و سلامتی مصرف کنندگان را در پی دارد

محصولاتی که به طور غیر طبیعی  تولید می شوند به خاطر استفاده از مواد شیمیایی مضراتی  به سلامت انسان می رسانند از جمله اینکه باعث سرطان زایی، کاهش کارآیی سیستم ایمنی بدن، بروز نقص های مادرزادی، ناباروری و کاهش باروری و… می‌شود.

محصولات ارگانیک بدلیل طبیعی بودن و عدم دستکاری ژنتیکی، طعم و مزه بهتری دارند.

معایب محصولات ارگانیک

با توجه به حساسیت و سرعت کند پرورش محصولات ارگانیک، قیمت این محصولات ۳ تا ۴ برابر بیشتر از محصولات سنتی می باشد لذا قیمت بالای محصولات ارگانیک باعث شده است که محصولات کشاورزی ارگانیک کمتر درسبد خرید خانوارها قرار بگیرد.

محصولات ارگانیک بدلیل استفاده نکردن از آفت کش ها و مواد شیمیایی طول عمر کوتاهی دارند و در مقابل باکتری ها و کرم ها زود خراب می شوند.

نتیجه

در این مقاله مفهوم محصولات ارگانیک و مزایا و معایب آن را دانستیم حال اگر بخواهید عرقیات گیاهی ارگانیک را تهیه کنید پیشنهاد می کنم به جای مراجعه حضوری به یک مزرعه محصولات طبیعی، همین حالا از طریق لینک خرید عرقیات گیاهی ارگانیک وارد فروشگاه عمده چی شوید و به صورت آنلاین خرید کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه

شما هم اکنون آفلاین هستید