جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خواص سرکه سیب

خواص سرکه سیب در درمان بیماری‌های مختلف

سرکه سیب یکی از ترکیبات موثری است که در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها کاربرد دارد. امروزه با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها روبرو هستیم که استفاده از داروهای شیمیایی برای درمان می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است با خواص درمانی میوه‌ها و سبزیجات آشنا شویم.

خواص سرکه سیب در طب سنتی چیست؟

برخی از افراد گمان می‌کنند سرکه سیب فقط یک چاشنی پرکاربرد است، اما واقعیت این است که خواص آن باعث شده به ترکیبی شفا بخش برای درمان بیماری‌های مختلف تبدیل شود؛ زیرا حاوی املاح و ویتامین‌های بسیاری است. سرکه سیب که از تخمیر طولانی به دست می‌آید و انواع پروبیوتیک‌ها را فعال می‌کند، کالری بسیار ناچیزی دارد می‌تواند امراض بسیاری را درمان کند و شدت علائم را کاهش دهد.

همچنین متخصصین طب سنتی عقیده دارند سرکه طبع سرد و خشک دارد، به همین جهت برای درمان بیماری‌هایی که در اثر غالب شدن طبع گرم بروز می‌کند بسیار کاربردی است. با اینکه خواص سرکه سیب برای مردان و زنان یکسان است و هیچ منع مصرف جنسی برای آن وجود ندارد، اما ممکن است مردان در اثر مصرف بیش از اندازه‌ی آن دچار خستگی شوند.

تاثیر بر درمان کبد چرب

کبد چرب یک بیماری مزمن است که درصورت عدم درمان بیمار را با عوارض جدی روبرو می‌کند. بهتر است بدانید مصرف سرکه سیب به صورت ناشتا موجب درمان بیماری‌های کبد می‌شود.  زیرا به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و با رفع چربی‌های جمع شده در بدن موجب بهبود عملکرد کبد و کاهش علائم می‌شود. همچنین یکی دیگر از خواص سرکه سیب برای کبد چرب  این است که ورم کبود را بهبود می‌بخشد.

طرز استفاده برای درمان کبد چرب

با توجه به اینکه سرکه سیب ترکیب اسیدی دارد، مصرف آن باید از مقادیر کم شروع شود و به تدریج افزایش پیدا کند. پس بیماران باید مصرف آن را از روزی یک قاشق غذاخوری شروع کنند و درصورتی‌که مشکلی مانند سوزش مری را احساس نکردند، چند روز بعد میزان مصرف را به روزی دو قاشق غذاخوری افزایش دهند.

دکتر تغذیه با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب، کاهش میزان کالری دریافتی و افزایش مصرف میوه و سبزی در کاهش وزن به شما کمک می‌کند.

مفید برای قلب

بیماری‌های قلبی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. اما اگر می‌خواهید یک راه مطمئن و کم ریسک برای درمان آن انتخاب کنید، بهتر است با خواص سرکه سیب برای قلب آشنا شوید. سرکه سیب به دلیل دارابودن استیک اسید، می‌تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد و از این طریق گرفتگی عروق را کم و بیماری قلبی را درمان کند.

تاثیر مفید در عملکرد معده

مشکلات و ناراحتی‌های شایع معده مانند گوارش کند یا سنگین و اختلالات شکمی با مصرف این سرکه تسکین می‌یابد.همچنین با کم کردن میزان اسیدیته معده، به بهبود علائم سوزش سردل کمک می‌کند. به همین دلیل به کسانی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از خواص سرکه برای معده بعد از غذا، به خصوص غذاهای چرب و سنگین یک قاشق غذاخوری میل کنند تا بروز علائم کاهش پیدا کند.

متخصصان طب سنتی عقیده دارند خواص سرکه سیب با عسل موجب متعادل کردن اسید معده و جلوگیری از سوزش سر دل می‌شود. همچنین در مواردی که فردی مبتلا به التهاب مری باشد، میتوان از آن  به عنوان داروی ضد التهابی و تسکین دهنده‌ی مری استفاده کرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه

شما هم اکنون آفلاین هستید