جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مضرات مصرف زیاد عرقیات گیاهی

همانطور که میدانید امروزه از طب سنتی برای بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. که در علم پزشکی شناخته شده نیستند حتی خواص این دارو های گیاهی شناخته شده نیستند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که می توانند با استفاده از این عرقیات بیماری هایی که به کبد یا معده مربوط می شود را درمان کنند. این افراد بر این باورند که تاثیرات این عرقیات بسیار سریع بوده و می توان از آن ها به عنوان دارو برای بیماران استفاده کرد.اما هیچکس به فکر مضرات عرقیات گیاهی نیفتاده است. در ادامه می خواهیم شما را با بعضی از این موارد آشنا کنیم.

مضرات عرقیات گیاهی بر کبد

امروزه با اینکه علم پزشکی در حال گسترش است و  بسیاری ز بیماری ها از این راه در مان می شوند اما هنوز هم افرادی هستند. که از طب سنتی برای درمان بیماری ها استفاده می کنند.

این عرقیات گاهی را می توانید از عطاری ها تهیه کنید اما این را بدانید که این عرقیات در بعضی موارد کارساز بوده و در بعضی موارد برعکس عمل میکنند.

برای مثال برای بعضی از معده درد ها از این عرقیات استفاده می شود. که خود کسی که آن را تجویز میکند هیچ گونه آگاهی در این مورد ندارد. پس اگر میخواهید دچار عارضه دیگری نشوید حتما به پزشک مراجعه کنید. یکی از مضرات عرقیات گیاهی آسیب زدن به کبد است. این عرقیات طی یک فرایندی تولید می شوند که در این فرایند باید آن ها را ابتدا با شعله آتش جوشانده شوند اما این جوشاندن گیاه خواص آن ها را از بین می برد. و با آزاد کردن ترکیبات شیمیایی باعث میشود که کبد شما دچار مشکل شود. که به آن کبد چرب نیز میگویند.

همچنین در بعضی موارد شاهد آن هستیم که این عرقیات را برای بیماری های اورژانسی استفاده می شود که باید بگوییم این هم جای بحث دارد.

طب سنتی

طب سنتی از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار می گرفته و در بسیاری موارد باعث درمان بیماری های زیادی شده است. اما چرا می گوییم که این عرقیات مضر است؟

به دلیل اینکه سازمان سلامت بهداشت با محدود کردن داروهای طب سنتی و بسنده کردن به عرقیات باعث شده است که عطاری ها و کسانی که از طب سنتی استفاده می کنند تنها بتوانند از عرقیات برای بیماران استفاده کنند.

عرقیات دو آتشه و سه آتشه

در بعضی موارد شاهد آن هستیم که می گویند عرق فلان گیاه به اصطلاح دو آتشه است. اما این را بدانید که در برخی موارد در این عرقیات فلفل اضافه میکنند و باعث میشوند که تلخی آن بالا برود. و کسی که از این عرقیات استفاده می کند گمان می کند که این عرقیات غلیظ تر هستند.

قند بالا گیاهان

معمولا این گیاهان توسط فرایند تقطیر مقادیر زیادی قند در خود جای میدهند که این مقدار باعث کبد چرب و چاقی نیز میشود و در بعضی موارد باعث بی حالی نیز میشود.

بهترین راه های استفاده از گیاهان دارویی به صورت قرص یا کپسول است که بلعیده یا جویده شود. نه اینکه آنها را روی آتش بجوشانند.

گیاهان دارای ساقه های چوبی

برخی از گیاهان هستند که دارای ساقه های چوبی میباشند ساقه های این گیاهان در فرایند تقطیر یک سری فرایند های شیمیایی به وجود می آورند که برای بدن بسیار مضر است. همچنین این گیاهان در این فرایند مقداری الکل تولید میکنند. که در بعضی موارد باعث کوری میشود و جذب سریع این عرقیات نیز به همین دلیل است.

گیاهان دارویی

خواص بسیاری از گیاهان دارویی در سراسر کشور بسته به جایی که کاشته می شوند و شرایط آب و هوایی متفاوت است. اما این گیاهان همراه با سم هایی هستند که مصرف آن ها را در طولانی مدت مضر میکند. این گیاهان در فرایند سنتی برای گرفتن عرقیات سم زدایی نمی شوند و این سم وارد کبد می شود.

همانطور که میدانید کبد وظیفه سم زدایی بدن را بر عهده دارد مصرف آنها باعث چرب شدن کبد و آسیب زدن به آن می شود.

کبد چرب بعد از حدود ۳۰ تا چهل سال بعد خودش را نشان می دهد و شما در این زمان فرصت دارید که نسبت به پیشگیری از آن اقدام کنید. تنها راه ها برای از بین بردن کبد چرب ورزش کردن و تحرک کافی در طول هفته می باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه

شما هم اکنون آفلاین هستید